torsdag 2 april 2009

Tja, Martin här.

Som tidigare skrivet så var vi på Hammerfall konsert i söndags och jag har lovat att delge min syn på föreställningen, tyvärr lite sent för jag har varit upptagen med lite annat (chilla,2 1/2 Men...) men här kommer den.

Konserten började bra med förbandet "Bullet", som jag aldrig hade hört talas om men som visade sig va rätt skapliga, klassisk heavy metal/hårdrock i Accept respektive AC/DC stil (sångaren hade stora likheter med Brian Johnson och Udo Dirkschneider både till kroppsbyggnad och röst). Eftersom jag avgudar AC/DC skulle jag ha kunnat lyssna på bara dom i två timmar men de spelade inga riktiga hits och de fick ett rätt svalt mottagande av resten av publiken (ignorant bastards!), men de är definitivt att rekommendera för ett AC/DC eller/och Accept fan!(Intresserad? sök på "Dust To Dawn Bullet" på youtube)

Efter att Bullet klivit av scenen och efter en paus, steg kvällens andra och mer kända förband upp på scenen: Sabaton! Sabaton är inte riktigt min typ av musik och jag tyckte att de började rätt svagt med några "okey" låtar. Men de blev snabbt bättre. De fick igång publiken riktigt bra samtidigt som de succesivt höjde kvaliteten på sina låtar och nådde klimax med "Metal Machine"

över till huvudnummret. Hammerfall skötte sig bra och blandade låtar från deras nya skiva med klassiker
och en helt ok lightshow. Precis som Henke sa så höll inte riktigt de två ballader de spelade, vilket var lite trist men resten skötte de bra. De avslutade med en riktigt bra version av Hearts on Fire.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Musik Musik Blogg listad på Bloggtoppen.se